Australie deel 4: Laatste blog down under!

7 november 2015 - Port Macquarie, Australië

Het einde van onze reis in Australie is in zicht! Ook het laatste deel van deze reis was super. We hebben het gehaald tot de zuidkust en terug. Maar laten we bij het begin beginnen ;)

Blue mountains
Na vertrek uit Port Macquarie zijn weBlue mountains, stunning views richting de blue mountains gegaan. Wat is dat een ontzettende mooie omgeving met uitzicht over een grote vallei met regenwoud. We hebben hier veel wandeltochten gedaan, waaronder 1 met meer dan 900 traptredens... kunnen inmiddels met gemakBlue mountains - three sisters (+900 stairs down!) de Nijmeegse aan  XD ! Het is eel gaaf dat je hier ook omringd bent met allerlei soorten papegaaien, zoveel dat het bijna normaal begint te worden. We hebben hier ook overnacht in het regenwoud. Dan merk je pas wat echt donker is! Als je naar de lucht kijkt kun je het hele melkwegstelsel zien. Makes you wonder...  ;)

Jenolan caves
De hoofdreden om naar de blue mountains te gaan zijn de Jenolan caves. Deze hebben wij drie jaar geleden ook bezocht tijdens onze huwelijksreis. Dit keer hebben we andere grotten bezocht en 1 keer zelfs adventure caving: overall aan, helm op en gaan! Met alleen een lichtje in onze helmen zijn we al abseilend, kruipend en klimmend door de grotten gegaan. We kwamen in grotten van 64m hoog en moesten door gaten kruipen waar Step wellicht wat hulp bij kon gebruiken. Wat een superervaring!
Jenolan caves - entrance Lucas cave Orient cave Adventure caving

Zuidkust
De zuidkust van Australië bestaat grotendeels uit limestone, die door de zeeThunder cave - south coast wordt "geshaped". Hierdoor ontstaan er uitzonderlijke rotsformaties, zoals bruggen, grotten, bogen etc. London bridge - south coastMisschien wel de mooiste kust die we ooit hebben gezien. De zee was helderblauw, helaas te koud om te snorkelen.

Koala at night, could touch him!Langs de zuidkust hebben we ook geslapen op een camping waar het bos vol zat met koala's. En je raad het nooit... Step is eindelijk van z'n geloof gevallen! Hij gelooft dat ze echt zijn! Inmiddels is Step ook een heuse Koala-imitator, waardoor Possum, sooo cute!menig Koala naar beneden kijkt om te zien welke mafkees er nu weer staat te brullen. Ook zijn we grote fans geworden van de possums. Kleine buideldiertjes die in de bomen klimmen. Overdag slapen ze in boomstammen en 's nachts komen ze eten zoeken. Tijdens onze avondwandeling zijn we er meerdere tegengekomen. Steve zou zeggen "Beauuutiful little creatures".

Melbourne
Ondanks dat we geen stadsmensen zijn, wilden we toch wel Melbourne zien. Weg van de regenwouden, bossen, stranden en even onder de mensen zijn. Steden hier in Australie kun je vergelijken met New York. Veel blokken met wegen en daartussen de winkels. Een gezellig pleintje is soms moeilijk te vinden, gelukkig wisten we in Melbourne wel een paar gezellige terrasjes te vinden. Als je wilt stadten, sla je portemonnee dan maar open, kost je een godsvermogen. Helaas voor jacq bleef het bij kijken... Maar no worries...Ik vermoed dat er een inhaalslag gaat komen in Thailand ;). Paybacktime!
Albert park - F1 circuitIn Melbourne kon een bezoek aan het Albert park voor Step niet missen. Als klein jongetje keek hij altijd al naar de F1 races, die in dit park worden gehouden. Even de pitstraat op. Veel van het circuit zie je niet terug, maar toch wel ff aangeraakt!
Pinguins zijn er ook aan ze zuidkust, helaas hebben wij ze niet mogen zien. Wel hebben we zeehondjes gezien, die zijn zoooo cute!

Sydney
Op de weg terug hebben we even getwijfeld, gaan we weer om Sydney heen... Of dit keer toch de toerist uithangen en even naar het operahuis! Jaaaa we did! Binnen anderhalfuur zijn we naar het operahuis geweest, gelunched, brug gezien...foto foto en weer weg. Dat koste ons gelukkig maar $18 parkeergeld (pfff  ;) ) maar toch stiekem wel leuk.
Operahouse *JEEJ* Harbor bridge - sydney

Port Stephens
Port stephens staat bekend om zijn dolfijnen en walvissen. Het is een supermooie Whale watching catamarankustplaats waar de rivier in de zee stroomt. De walvissen in Port Macquarie aan het begin van onze vakantie, hadden bij ons zoveel indruk achter gelaten, dat we er toch nog een keer voor gingen. Met een kleine kans, aangezien walvissen tot ongeveer november nog te zien zijn, zijn we op de boot gestapt."We havend seen any Dolphins! Favorite animal in de hole wide world!whales this morning" klonk het op de boot... Aay... Maarrrr wr hadden geluk! Een moeder walvis met een kleintje. Niet zo dichtbij als vorige keer maar toch heel gaaf. Vooral toen het kleintje uit de zee sprong en met zijn hele lichaam plonste op het water... Wauw!!
Op de weg terug zijn we een hele school dolfijnen tegen gekomen, die met ons meezwommen tot de haven. Als een klein kind zo blij!

Halloween
Geen Sint Maarten hier.... Maar wel Halloween. Step kreeg het briljante idee om mee te doen... Maar ja wat koop je nu als armoedige backpackers... Twee maskers, Rollen toiletpapier, inlegkruisjes en een potje bloed, Juistem!
In het openbare toilet, wikkel wikkel, Period man and period woman, yeahhhrare gezichten gericht, tena's plakken, bloed spetters TAAADAAAAAA "Periodman and periodewoman" were born.
Met lantaarntje en toeters stonden we voor de deur. Althans step op zn knieen, we moeten het ze niet te makkelijk maken he  [Gezichtje met knipoog] .
Het was een leuke terugkomst in Port. En jazeker, het snoepje verdiend!

Love australia!
Nature, wildlife, beaches, rainforests, stunning views, nice people, calmness... australia has it all! Love it :)
Sunbating seal my collection of shells, love it :) Kangaroos on the campsite Blowhole Poeffff! Bird feedingtime! Lots of pelicansAustralia rock

1. Cees en Margriet:
    7 november 2015
    Wat een belevenissen allemaal. Maar goed dat jullie een blog bijhouden anders zou je bij thuiskomst de helft niet meer weten.
    Nu Thailand nog, daar zul je ook geen spijt van krijgen. Geniet nog lekker even verder. Dikke kus van Cees en Margriet
  2. Renka:
    7 november 2015
    Erg leuk de samenvatting! Jullie hebben ontzettend veel gezien en beleefd! En nu Thailand nog! Genieten nog even en leuk dat jullie een blog bijhouden!
  3. Lysan Satoer:
    7 november 2015
    Leuk, leuk, leuk, jullie hebben veel gezien. Deze reis is een belevenis geweest, dat blijft je altijd bij en wij hebben het ook een beetje mee mogen beleven via jullie blog.Nu nog Thailand en dan ............SCHIPHOL. Kus,kus.
  4. Moeke en Gijs:
    7 november 2015
    Jeetje wat een gave ervaringen :-)) nog ff genieten daar en op naar het boedistische goedkope respectvolle en zeeeer luxe thailand! Wentelen in luxe! Jacq elke dag massage voor 2 euro hihi! Koffie wordt gezet haha! Kben zeer benieuwdmaar ook jullie koppie en alle foto's te zien! Geniet nog ff van jullie WERELDREIS
  5. De bonte Beers on the road:
    8 november 2015
    Bedankt voor al jullie berichtjes! Super leuk dat jullie onze reisverslagen lezen . En genieten van Thailand gaan we zeker doen, zelfs Step heeft er nu ook wel heel veel zin in
  6. Sandra:
    10 november 2015
    superleuke en mooie plaatjes weer, ik vond de Blue Mountains ook zo mooi, en beetje spooky door de mist. Krijg zelf behoorlijk de reiskriebels door jullie verhalen, maar meebeleven is ook al heerlijk. Nu lekker genieten van Thailand, heerlijk eten , shoppen, zwemmen, en feesten. (hopelijk voor jullie niet teveel muggen) Geniet nog maar goed het laatste maandje, hier thuis herfstachtig en veeeeeel saaier dan bij jullie hoor !! Enjoy kanjers en tot vlg maand xxx
  7. De bonte Beers on the road:
    10 november 2015
    Thanks San! Gaan we even bijkletsen!