Thailand: Koh Samui - Koh tao - Koh Phangan

30 november 2015 - Koh Phangan, Thailand

Koh Samui
De heenreis naar Thailand was een lange reis. We waren dan ook blij om op Koh Samui aan te komen. Onderweg naar het Hotel viel het ons meteen op dat Thailand een stuk schoner is dan Bali, tot blijdschap van meneer Beers ;). Eenmaal bij het hotel, hebben we lekker wat geluncht op het strand en een frisse duik genomen, althans... Als je water van + 30 graden fris kan noemen ;).
Vroeg naar bed, want de volgende dag moesten we nog een stuk met de boot naar de eerste echte bestemming: koh Tao.

Koh Tao
Bij de boot werden we vriendelijk ontvangen door een vrouw... Ehh nee een man... Ehhhh... Oooowww een she-male. Op naar Koh tao!
Op het eiland hebben we een leuk huisje geboekt, tussen de bossen en dicht aan het strand. Mooie locatie. Wel een beetje jammer dat de douche vlak boven de wc zat, maar dat maakte het bezoekje aan de badkamer wel een stuk sneller: al poepend douchen, terwijl je je tanden poetst... Dat dus XD.
Het snorkelen aan dit strandje was super. Ook het stadje zelf had leuke restaurantjes en winkeltjes.
Aankomst Koh Tao Ff lekker chillen in de hangmat Scheepswrak Onze plaatselijke vriend

Duiken
Uitgerekend vandaag, de slechtste dag van de week, moesten wij gaan duiken. Het is regenseizoen... Serious? Met wind, regen en zelfs een beetje onweer stonden wij schommelend op het bootje. "Ach, nat worden we straks toch al, dus wat maakt het uit". Helaas was dit weer ook gepaard met sterke stroming onder water, dus we konden helaas niet duiken op de geplande plaats.
Gelukkig had de duikschool een backup-plan en gingen we naar een andere locatie. Met duikuitrusting aan, plons in het water. "Hmzz we wilden hier naar beneden gaan, maar zoals je ziet is hier twee meter onder ons een grote triggerfish, die zijn niet zo aardig...." Ahaa, fijn 'slik'.
Gelukkig werd dat ook opgelost en konden we 10m verder de daling beginnen. Op ca 15 m diep lag een groot marine scheepswrak. Geweldig om te zien hoe het zeeleven eromheen leeft. Supermooie gekleurde vissen, koraal en zelfs een kwal. Die lieten we echter op een afstandje, dat zou het duiken namelijk een stuk minder prettig maken. We hebben de kapiteinshut bekeken en ook het kanon voorop.
Tijdens de tweede duik zijn we langs en over verschillende soorten koraal gegaan. Grappig hoe deze onderwaterwereld heel anders is vergeleken met Bali.
Eenmaal boven, was het nog steeds hondenweer, maar ach. Op deze manier, hadden we daar toch geen erg in ;)

Kajakken
Jacq had het leuke idee, om naar de andere kant van het eiland te kajakken, daar zou je namelijk mooi kunnen snorkelen. Kayakken... Kom op step, je vindt het wel leuk! XDVol goede moed begonnen we onze tocht. We vaarden langs allerlei rustige baaitjes, wat een mooi tropische sfeer gaf. Af en toe even uitrusten, snorkelen en weer door. Na een 2 uur kajakken even kijken op de kaart. "Slik" wellicht was de andere kant van het eiland toch iets te ambitieus, aangezien we nu pas net over een kwart eiland waren en onze spieren al flink verzuurden. 4 maanden op je gat zitten is blijkbaar toch niet zo goed voor je conditie haha. Dan maar een rechtsomkeer en onderweg weer lekker snorkelen. De zee zat weer vol met mooie vissen, grote schelpen en zelfs een bluespotted stingray. Heel gaaf.Verzuurd en uitgeput terug, op naar de volgende activiteit: oil massage. Wat hebben we het toch slecht!

Grote schelp opgedoken Blue spotted stingray

Koh Phangan
Van Koh Tao, zijn we gevaren naar het "party-eiland" Koh Phangan. Bij het hotel aangekomen, wisten ze niets van onze boeking af *heuh?*. Deze boeking hadden wij al een jaar eerder gemaakt en betaald... Na wat telefoontjes over en weer met het boekingsbureau, wilde het maar niet lukken. Gelukkig boden ze ons een (mooiere) kamer aan, dan geboekt en zouden ze het verder in de week uitpluizen. We houden het reizen op deze manier wel spannend ;). We kregen een supermooie kamer, met uitzicht op de baai. Later in de week werd duidelijk dat we inderdaad al hadden betaald en mochten we in deze kamer blijven. Geluk bij een ongeluk!

Duiken
Ook op Koh Phangan hebben we een duikexcursie geboekt. Dit keer samen met Kim en Ray, die toevallig ook Duiktrip Sail Rockat the same time op Koh Phangan waren. Super gezellig! Dit keer doken we op sail rock. Een stenen berg, vol met koraal, waarvan het puntje uitstak boven de zee.
Op het moment dat we onder gingen, merkten we meteen waarom dit 1 van de gaafste plaatsen is, om te duiken in Thailand. Wat een zeeleven! Duizenden vissen zwommen om ons heen: tonijn, maanvissen, barracuda's, teveel om op te noemen.

Adembenemend. We zijn door een chimney (verticale tunnel) van 12 meter gezwommen en door een canyon. Toch wel 1 van de gaafste ervaringen deze reis.
Kim kijkt of er nog kwallen zijn XDEenmaal boven op de boot, kregen we de mogelijkheid om nog even te snorkelen. Terwijl de meeste duikers gingen relaxen, moest Jacq zo snel mogelijk weer het water in. Dat heeft ze geweten... Ze sprong tussen een school kwallen in (gelukkig kleine) en werd meerdere malen geraakt. Azijn zou normaal gesproken de oplossing zijn, maar deze had de duikschool niet bij zich. Tja... wat dan? Kim was de reddende engel... Wat zij had gedaan, mag je raden haha ;) anyways... het had geholpen! Dat was me het avontuurtje wel weer. Thanks Kimmy!

Full Moon party
Samen met Kim en Ray zijn we naar DE welbekende: Full moon party gegaan. Gekleed in neon en wit + geschminkt met neonkleuren Full moon Party! Hell yeahop het strand. Allerlei soorten muziek werd er af gespeeld in verschillende strandtenten. Er was van alles te zien: van professionele vuurshows, tot toeristengestuntel met een brandend springtouw. Heel gaaf om te zien dat alle nationaliteiten samen feesten, de sfeer was dan ook super. We zijn lekker losgegaan met een heldere volle maan aan de hemel.

Phaeng waterval

De overige dagen op het eiland hebben we nog heerlijk gesnorkeld, zijn we lekker gemasseerd, zijn we in de hoofdstad geweest en hebben we een waterval in de jungle bezocht. Op naar de laatste locatie van onze reis... Chiangmai!

Snorkelselfie! Super mooie schelp gevonden Bidsprinkhaan!

1. Moeke en Gijs:
    30 november 2015
    WAUWWWW wat een super ervaringen!!!! Wij willen er zo weer heensuper gave foto's! We zijn heeeeel blij met dit reisverslag!! Luf you
  2. Cees en Margriet:
    30 november 2015
    Wat een leuke foto's. Het plezier spat ervan af. Heerlijk dat jullie zo genieten. Nog een goede week en dan weer naar huis met een ontzettend leuke ervaring. Neem het er nog lekker van. Het is hier momenteel P..weer. Dikke knuffel van ons
  3. Lysan Satoer:
    1 december 2015
    Weer een mooi verslag en foto,s ,fijn dat jullie het zo leuk hebben en dan met Kim en vriend. Tom nog gezien? Dat horen we nog wel.Veel plezier de laatste week. XXX.
  4. Sandra:
    1 december 2015
    Topfoto's en verslag weer, goeie combi van relaxen en sportief zijn. Nu echt laatste weekje , geniet ervan en alvast een hele goeie veilige reis naar huis enne....tot gauw ! xx Zin jullie weer te zien.