Australie deel 3

29 september 2015 - Cairns, Australië

Back in Port Macquarie! Wat hebben we een lange reis van 6500km achter de rug. Heel veel gezien, gedaan en genoten.

Cape Tribulation - Daintree rainforrest
We hebben ons Noordelijkste punt bereikt van de reis in Australie: Cape Tribulation. In deze streek komt het regenwoud samen met de oceaan, prachtig om te zien. Dit gebied was onder andere crockyterritory. We hebben dan ook een boottour gedaan, waarbij we verschillende wilde krokodillen hebben gezien. En om nou te zeggen dat ze opvallen... niet dus. So no swimming!
Cape tribulation, where the rainforrest meets the ocean Crocky's at Daintree river Cape Tribulation. Most amazing treelog

Tablelands
De terugweg zijn we door het binnenland gegaan. De tablelands, wat een ongelovelijke omgeving. Om de tientallen kilometers  ben je weer in een andere wereld. Van vulkaanbergen, naar droge vlaktes... van regenwouden naar rotsgebergte. We zijn in deze tablelands ook wezen overnachten op een camping met honderden rockwalibi's, die je kon voeden. Super leuk!
Rockwalibi's Rockwalibi's Cute! Snake!

Magnetic Island
Na het Noordelijkste puntje bereikt te hebben, hadden we nog steeds geen wilde koala's gezien. Step begon te denken dat het een mythe was....  "Verklede aapjes in koala pakjes, om toeristen te trekken" aldus Step... We kregen het advies om naar Magnetic Island te gaan. Een eiland met 2000 inwoners, tegenover Townsville. So we did! Met de boot naar de overkant, scootertje huren en lekker touren.
Het was ons gelukt! We hebben de koala's gevonden, zelfs eentje met een kleintje. So sweet! Step vindt ze nog steeds stom, want ze doen niets (nu waren het gedrogeerde aapjes met koalapakjes...*zucht*) En door!
Ook waren er bunkers van de tweede wereldoorlog. Toch nog een stukje geschiedenis hier in Australie.

Australia Zoo
Een grote wens van ons was om Australia zoo te bezoeken, aangezien we beide fan Cute wombat at Australia Zoowaren van Steve Irwin. Heel erg leuk om te zien wat hij bereikt heeft, een mooie dierentuin, waarbij de dieren ruime hokken of gebieden hadden. Ook heeft hij het grootste dierenhospital laten bouwen van Australie. Hier komen jaarlijks duizenden gewonde dieren, om na genezing, weer in het wild teruggezet te worden.
Een man gaf ons stof om over na te denken: waarom worden er geen Afrikaanse dieren (leeuwen, giraffen, zebra's e.d.) geplaatst in de Australische outback (reservaat), om de kans op uitsterven te verkleinen... Hmmm what do you think?

Fun

Zonsopgang Gezellig kampvuur met andere... NEDERLANDERS Jeuuujj Ellinjaa falls

Josephine waterfalls - Bij gebrek aan paal, dit keer een liaan

Josephine waterfalls fun - check de video :D

Nu weer terug in Port Macquarie en we zijn al onze reis aan het plannen richting Melbourne. Nog lots to do, maar eerst... de verjaardag van Peter!