Dag... uhhh. Australie deel 2

6 september 2015 - Mission Beach, Australië

Sinds we op reis zijn, zijn we de dagen kwijt. Welke datum is het ook alweer? Welke dag is het? Een goed teken lijkt mij van een heerlijke reis. We hebben al veel meegemaakt, eigenlijk te veel om over te vertellen. Daarom hebben we besloten om er een mooie samenvatting van te maken.
We reizen nu ruim 3 weken in onze little loveshack. We gaan van national parken naar stranden en van stranden weer naar national parken. De steden en toeristische plaatsen blijven we meestal niet al te lang in, we vinden de natuur veel leuker.

National parken
We zijn al naar veel national parken geweest, waaronder: Dorrigo, Eungella, Finch Hatton, Paluma en Cardwel. Allemaal erg mooi en verschillend. Waarbij het ene een dichtbegroeid regenwoud is en veel watervallen heeft, heeft de ander weer meer droogte en eucalyptesbomen. Als je mazzel hebt zie je verschillende diertjes. Wij staan eigenlijk altijd vroeg op, zodat wij een van de eersten zijn die in het park lopen. daardoor hebben we al veel van diertjes mogen zien. Leuk!
Dorrigo rainforrest Eungella National Park Eungella Lookout: Sugarfields Finch Hatton Gorge Forrest

Stranden
De stranden hier zijn ook super. Van surfstranden in Byron Bay, naar rotstranden in Bowen en Hagelwitte stranden op Whitsunday Island. Ook een mooie ervaring was het strand in Rainbowbeach. We liepen door een National Park en in ene was er een groot oppervlakte bedenkt met strandzand. Vanaf deze heuvel kon je de oceaan zien aan de ene kant en het national park aan de andere kant. Wauw!
Byron Bay Bowen Beach Rainbow Beach White beaches, blue oceans... Whitsunday Island

Wildlife
Wildlife heb je hier genoeg! Als je maar stil genoeg bent en goed om je heen kijkt. Zo hebben we veel kunnen zien en ook enkele dieren op de foto kunnen krijgen.
Kookaburra, Leguaan, Possum, Pademellon, Slang, Vogel   Dolfijn, Vissen, Walvis, Schildpad   Platypus, Vleermuizen, Schildpad, Krab

Leuke uitjes
Gelukkig zijn de meeste uitjes hier gratis, want zo rijk als wij waren in Bali.... zijn we helaas niet meer. Als je een uitje in Australie boekt, kijk je tegen zo'n 80 tot 250 p.p. aan. Toch hebben we naast de Whalewatching leuke dingen kunnen doen. Het meest bijzondere was het voeden van dolfijnen.
In Tin Can Bay komen elke dag een paar dolfijnen langs Dolfijn eten geven - Humpback Dolphinom gevoed te worden. Dit zijn wilde dolfijnen en kunnen naast dit voedsel gewoon voor zichzelf zorgen. De mensen daar zijn zeer respectvol voor dit dier en niemand mag ze dan ook aanraken. Geweldig om zo'n beest zo dichtbij te zien en te voeden.

Whitsunday - snorkel tour
Ook hebben we een snorkeluitje gedaan naar de Whitsunday eilanden. Zeker de moeite waard om naartoe te gaan, wat is dat mooi zeg! Het was een leuke dag vol mooie plekjes en een lekkere lunch.

Nu
We zitten nu nog maar 200km onder Cairns en beginnen het Crocky territorium in te komen. Hopelijk spotten we ze. En jaja, moeders, we zullen voorzichtig zijn!
Bye!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Moeke en Gijs:
    6 september 2015
    Hi kids! Geweldig verslag! En super mooie foto's! We reizen gezellig met jullie mee en ja voorzichtig with the crocks
  2. Sandra:
    7 september 2015
    Hai Gypsy's, ik geniet van jullie reisverslagen, en prachtige foto's . Hebben jullie al koala's gezien? En staat Tasmanie nog op de planning? Geweldige natuur. Heerlijk nog maanden reizen voor de boeg... enjoy xx